Když jde váha nahoru

Někdy si při snaze zhubnout naložíme hodně cvičení, ale často bohužel někteří volí i přísnou dietu hraničící s hladovkou. A to dělají velkou chybu! Ani v období, kdy najedeme na „hubnoucí režim“, nesmíme přestat jíst! Proč? Může to pak skončit i smutně známým „jo – jo“ efektem! A váha, metr, BMI kalkulačka i pouhý pohled do zrcadla v těsném oblečení nám prozrazují, že jsme naopak pár kilogramů přibrali. A že je něco špatně. To, jak jíme, hraje v celém procesu snižování váhy zkrátka důležitou roli!

záběr z hudebního klipu

Není to vůbec nic jednoduchého zdravě hubnout. Hlavně v dnešní uspěchané době vyžadující rychlé výsledky, rychlá řešení. Odborníci radí zaměřit se nejen na pohyb, tréninkovou zátěž, ale také na dostatečný odpočinek a kvalitní stravování v přiměřeném množství.

Jen „opravdové“ jídlo a bez přejídání

To nejlepší, co svému tělu můžeme poskytnout, je čerstvě připravené jídlo z přírodních surovin. Takové pokrmy jsou pak samozřejmě nejzdravější, pro organismus nejlepší. Navíc k dostatečnému nasycení potřebujeme menší množství než v případě, že sáhneme po různých náhražkách. Pokud chceme zhubnout, hlídáme si velikost porcí! Strava je jistě potřebná k dodání energie, ovšem vyvarujeme se přejídání. Dobře nedělají dle odborníků ani ti z nás, kteří vynechávají všechny přílohy. To bývá velice časté u mnoha „dietářů“. Když už hodláme tímto způsobem snižovat denní dávku kalorií, uděláme to večer. To se lehčí večeře hodí. Nesmíme totiž zapomínat, že organismus (včetně našeho trávení) potřebuje čas na odpočinek a regeneraci. Večeřet bychom měli nejpozději dvě hodiny před spaním a dopřát si alespoň dvanáct hodin pauzy mezi jídly. Při obědě je vhodnější si malou porci přílohy v podobě rýže, těstovin nebo brambor dopřát. Tělo z nich získává důležité živiny.

meal-1307604_1280

Přidat zeleninu, ubrat alkohol

Zelenina nám dává hodně potřebných vitaminů a vlákniny. Obsahuje málo kalorií, což je žádoucí. Ovšem pokud ji jíme samotnou, dostaneme brzy hlad. Vhodné je doplnit ji bílkovinami (např. přidat libové maso, sýr nebo vejce). Závěrem je potřeba připomenout, že kdo chce účinně hubnout, měl by vynechat alkohol. Problém není jen v kaloriích. Při jeho popíjení většinu z nás přepadne chuť něco dobrého (většinou slaného a tučného) „uzobávat“!